Opruge i amortizeri u dobrom stanju garantiraju udobnost, držanje na putu i učinkovito kočenje
Celi sistem vešanja osmišljen je tako da obuhvati nekoliko problematičnih elemenata: absorpciju vibracija, udobnost, prianjanje u krivinama, stabilnost na pravcu, učinkovitost kočenja bez obzira na opterećenje vozila, vremenske prilike ili stanje na putu.
Osim krakova vešanja, vilica, spona stabilizatora i različitih selena (prigušnih blokova)*, sistem se temelji na dvama glavnim elementima, oprugama i amortizerima, koji su garancija vaše sigurnosti. Taj usko povezani dvojac održava točkove u kontaktu s podlogom i smanjuje gubitke prianjanja, apsorbuje nepravilnosti na putu bez obzira na opterećenje i stabilizuje vozilo pri usporavanju kako bi se izbegao „zaron” i produženje puta kočenja.
Ako ne računamo oštećenja nastala u sudarima, opruge se u pravilu ne menjaju i mogu izdržati celi životni vek vozila. S druge strane, amortizeri su podložni trošenju zbog neprestanog kretanja. Ulje ili plin koji su kompresovani u cevi amortizera s pomoću klipa takođe mogu isticati zbog intenzivnog trošenja. Imajte na umu da biste zbog curenja ulja iz amortizera na tehničkom pregledu morali obaviti novi pregled.
Rad amortizera nije ni u kojem slučaju lagan. Nakon 20 000 kilometara bio je u funkciji otprilike milion puta! Kilometraža, ali i opterećenje vozila, stil vožnje koji može biti više ili manje dinamičan, pa i stanje na putevima direktno utiču na njegov vek trajanja. Nakon 60 000 km preporučuje se provera amortizera kod kvalifikovanog mehaničara na svakih 20 000 km.
*Selen je elastični blok izrađen od posebne vrste gume. Stisnut je i smešten između delova i tako apsorbuje vibracije i zvukove.